Dos directivos de RTPA al marxe de la llei

 

Dos directivos de RTPA fueron nomaos en 2015 al marxe de los procedimientos reglamentarios pa esti tipu de nomamientos. Nun se fixo una convocatoria pública nin se pidió autorización a la Dirección de la Función Pública, como marca la llei de la RTPA.

Tratar de Francisco González Oreyes, como director de Producción y Esplotación, y Ana Lada como directora de los Servicios Xurídicos. Los sos retribuciones, que según el portal de tresparencia de la mesma RTPA xuben a 75.000 € y 65.000 € respectivamente, superen la cifra establecida pa directores xenerales na llei de Presupuestos del Principáu y convertir nos dos directivos meyor pagos de RTPA. Dambos perciben un complementu d’antigüedá que nun tienen los directivos que yá trabayaben pa RTPA antes de 2015 nin la mayor parte de el trabayadores de la radiotelevisión pública asturiana.

Francisco G. Oreyes foi xerente de la Productora de Programes del Principáu hasta la so estinción en 2015, momentu en que foi nomáu directivu de RTPA. La so xestión opaco y apinao d’irregularidaes como directivu únicu de la Productora nun la converten nuna persona aparente pa formar parte del órganu de dirección d’una empresa pública.

Agora, como director de Producción de RTPA, tendría d’entamar los recursos técnicos y humanos de los que dispon RTPA pa llograr el meyor rendimientu d’ellos y que el trabayadores puedan producir los meyores conteníos qu’ufiertar a los asturianos. Pero’l so llabor ye otra. Con un funcionamientu cuasi caciquil, dedicar a alministrar la rede clientelar d’empreses que se parten los llindaos recursos económicos de los que dispon la RTPA y que tanto dañu faen al sector audiovisual asturianu.

Tres 9 años ensin esistir la Dirección de Producción en RTPA ¿por qué se crea agora? ¿Esanicióse dalguna de les xefatures de Producción? Non, caltiénense les 4. Tamién se caltienen les 9 xefatures d’Esplotación. ¿Vien pa sustituyir a la Dirección d’Antena y Conteníos? Tampoco, hai una convocatoria abierta pa la cobertoria de la Dirección d’Antena. Entós, ¿precisa realmente RTPA una Dirección de Producción o a cencielles precisaba esti personaxe un puestín?

Ana Lada, como directora de los Servicios Xurídicos, ye una pieza fundamental pa dar apariencia de llegalidá a los contratos y a los procedimientos de contratación de RTPA. Llega al Ente Públicu y Comunicación del Principáu d’Asturies como Secretaria Xeneral a finales de 2007. En 2008, TPA y RPA, dependientes del Ente, empiecen a externalizar a gran parte de el trabayadores con contratu temporal que son partíos nuna serie d’empreses y que darréu se demostraría pela vía xudicial que taben en cesión illegal.

Tres la desapaición del Ente Públicu de Comunicación en 2015, Ana Lada foi nomada directora de los Servicios Xurídicos de RTPA. Un nomamientu irregular. Dende entós centró los sos esfuerzos en faer crecer el so departamentu con nuevos trabayadores, pero defendiendo procedimientos de selección basaos na arbitrariedá y la suxetividá. Estes convocatories poner en marcha nos últimos meses, con bases y tribunales illegales. El so apueste ye fuerte, el so departamentu hai de remanar asuntos turbios y sería incómodu tener dalgún trabayador que pregunte por qué los procedimientos de contratación nun se faen al dereches.

Mientres, síguese a la espera de que s’oficialice’l nomamientu de los 3 nuevos directivos, colo que se va establecer un nuevu record en númberu de directivos en RTPA.