CSI sofita a la mayoría sindical y social vasca nes movilizaciones de solidaridá con Herrira y polos drechos de los presos y preses vasques

RESUME DEL COMUNICÁU FECHU PÚBLICU POLES ORGANIZACIONES CONVOCANTES:

“UNA MAREA POLOS DERECHOS DE LOS PRESOS VASCOS. UNA MAREA POL RESOLVIMIENTU DEL CONFLICTU”

Los partíos políticos, sindicatos y organizaciones sociales que convocamos esta manifestación, queremos treslladar a la opinión pública una valoración conxunta de la operación desenvuelta contra’l movimientu popular Herrira, asina como espublizar la respuesta que conjuntamente vamos dar ante esti fechu.

La detención de tantos militantes y responsables d’esta organización enllénanos de pesar ya indígnanos. Por eso, primero de nada, queremos manifestar la nuesa solidaridá colos deteníos y deteníes y los sos familiares.

Manifestamos el nuesu más firme refugu a la decisión política qu’inspira esta acción xudicial, policial y mediática. Esa decisión fraya los más elementales derechos y llibertaes democrátiques. Herrira ye una organización bien conocida: actúa abiertamente; rellaciónase y busca la collaboración con infinidá d’organizaciones sociales y polítiques; y toles sos iniciatives tuvieron trés característiques que nos paez fundamental sorrayar nesti momentu: fueron iniciatives pacífiques, buscaron la pluralidá en base al entendimientu, y trataron siempres de la defensa de los derechos humanos.

Siendo esto asina, pa nós y nós, resulta evidente qu’esti atropellu tien dellos oxetivos políticos. El primeru, y más evidente, ye’l de criminalizar la defensa de los derechos de los presos y preses polítiques vasques. Y ello, nel horizonte d’una próxima sentencia sobre l’inhumanu allargamientu de les condenes practicáu pol Estáu español coles persones preses. Con esta criminalización el Gobiernu español curar en salú, enfeando al Tribunal Européu de Derechos Humanos si produxera un eventual fallu contrariu a la razón d’estáu.

De segundes, esta operación pretende allongar sine díe el períodu políticu del pactu antiterrorista, llaráu de macrosumarios ya illegalizaciones. Tratar de entorpecer el llabor políticu d’un ampliu espaciu del Pueblu Vascu qu’aboga poles soluciones, condergándolo a una barraquera antirrepresiva y torgando el so desenvolvimientu. Esi ye l’oxetu del llamáu “inmovilismu” del Estáu, que ye una movilización obstinada de tolos aparatos represivos, xudiciales, institucionales y mediáticos como única axenda pa Euskal Herria.

De terceres, paeznos evidente qu’esta macrooperación pretende correr una cortina de fumu sobre los innumberables problemes a que s’enfrenta l’actual partíu del Gobiernu español, como son –por citar namá dos– los casos de corrupción o la puxanza de les reivindicaciones nacionales pol derechu a decidir. Que, amás, esta operación tenga llugar, precisamente, cuando’l gobiernu ta negándose a detener a torturadores reclamaos pola xusticia, exemplifica a la perfección esta idea.

En cuartu llugar, consideramos qu’operaciones como la que nos ocupa, pretenden, coles mesmes, que la cuestión de los presos y preses convertir nun problema d’unos pocos. Por eso, tenemos que recordar que tenemos un compromisu inequívocu colos derechos de les persones preses, un compromisu que nun va escayer por enforma que l’Estáu empéñese. Nesi sentíu, la operación ye, de dalguna manera, una operación contra nós y nós mesmes

Por tou ello creemos que tenemos d’impulsar una respuesta amplio y decidío contra esta operación inxusta y anunciamos la celebración d’una manifestación en Bilbao pal próximu sábadu día 5 d’ochobre, que va partir d’El Caxellu a les 17:30 hores. El nuesu oxetivu ye treslladar al Estáu español el sentir de la sociedá vasca ante estos atropellos, según espresar la nuesa solidaridá colos deteníos, esixendo la so inmediata puesta en llibertá.

Les organizaciones convocantes del actu vamos trabayar por que esta movilización concite les más amplies adhesiones. Esto ye, vamos trabayar como lo fai Herrira, “Tantaz tanta, gota a gota”, buscando l’entendimientu na defensa de los derechos y llibertaes de toos y toes.