Aules vacíes y cais llenes. El 9 de mayu fuelga xeneral na enseñanza

Ye tal el despropósitu que plantega l’anteproyectu de la futura llei d’educación (LOMCE), ye de tal calibre l’ataque que supon pa la Escuela Pública, qu’algamó’l dudosu ésitu de ser causante de que se convoque , el próximu día 9, la primer fuelga na nuesa democracia que merez el nome de fuelga xeneral na Educación, y que va xunir a families, estudiantes y profesoráu en toles etapes educatives, dende infantil a la universidá.

Y razones sobren.

Per una parte, tenemos un Sistema Educativu altamente privatizáu: somos el tercer país nel ámbitu européu y el segundu nel ámbitu iberoamericanu no qu’a porcentaxe de centros privaos refierse. Pero ye que, amás, gracies al sistema de conciertos educativos, la mayoría d’esta enseñanza privada pagar con dineru público de tolos ciudadanos. Y, por si esto fuera pocu, cerca del 90% d’estos centros atopar de manos d’ordes relixoses de la ilesia católica. Esto ye, llueñe d’averanos a una escuela pública inclusiva, gran parte del nuesu sistema educativu ye confesional y escluyente, pero pagu ente ente tolos ciudadanos.

Por otra, l’actual situación de crisis económica na qu’atopamos ta siendo soportada fundamentalmente poles clases medies y les más desfavorecidas; los sos efectos nun recayen nin sobre los responsables más directos nin sobre les grandes fortunes.

Asina, la Escuela Pública, la que ye de tods y pa tods, ye la que más ta sufriendo los efectos de los retayos de too tipu que s’acurren sobre ella. Les asignaciones presupuestaries, que yá de por sí son mínimes y empléguense fundamentalmente en gastos de bienes y servicios (suministros: agua, lluz, calefacción…) conxélense o amenorguen, al par que xube’l IVA y amóntase el costu de los servicios.

Pero’l principal retayu que se ta realizando recai sobre’l profesoráu y el númberu d’unidaes. Un recién estudiu d’unu de los sindicatos mayoritarios estima en más de 62.000 el númberu de docentes que quedaron espulsaos de la enseñanza pública, fundamentalmente por aciu la non contratación de profesoráu interín, la non cobertoria de baxes por xubilación, la eliminación de comisiones de servicios y programes y l’amenorgamientu d’unidaes. Y tou ello, magar que el alumnáu de la enseñanza pública non universitaria aumentó considerablemente nos últimos años.

Y pa rematar esti despropósitu educativu’l ministru d’educación del Partíu Popular, el ministru Wert, pretende poner en marcha una nueva llei orgánica d’educación que, magar lo qu’el so nome indica (LOMCE = Llei Orgánica pa la Meyora de la Calidá Educativa) nun ye sinón una llei que los sos fines reales son consiguir una mayor privatización del sistema educativu, al par que dar cobertoria llegal a una mayor segregación d’alumnáu y de los centros, esaniciando de camín cualquier participación na xestión de los mesmos.

Nel casu concretu de la nuesa comunidá autónoma, Asturies, el leve intentu per parte de la Conseyería d’Educación de cumplir les sentencies xudiciales nun anovando los conciertos educativos colos centros del Opus Dei que segreguen por sexos, y retirar el conciertu d’unes 10 unidaes privaes (que nun ye lo mesmo que nun autorizales o cerrales), provocó reacciones absolutamente escomanaes ya inxustificaes per parte de la patronal de dichos centros y de dellos sindicatos.

Hai que recordar que nos últimos años dexáronse de contratar dellos cientos de docente interins na enseñanza pública y que namá pal próximu cursu yá s’adelantra oficialmente que se retayaren cerca de 200 más (lo que multiplica por más de 20 el posible númberu de profesoráu afectáu nos centros privaos). Que la contratación del profesoráu interín escluyía el cobru del branu, ente que nun asocede lo mesmo con el profesores de relixón, por casu, o’l profesoráu de la privada alcordada. Que se siguen anunciando zarros d’unidaes na escuela rural o que, en palabres de la Conseyera aumenten places escolares na alcordada…

Por tou ello, el Movimientu Social pola Escuela Pública – Asturies sofita la fuelga del día 9 y les distintes convocatories de protesta anunciaes, que tienen por oxetu la denuncia d’estes situaciones y la defensa d’una Escuela Pública inclusiva y calidable, de toos y pa toos, laica, gratuita y democrática. Convidamos a tola ciudadanía a participar nes mesmes.

Redactáu l’escritu llega la noticia de que’l Gobiernu del Principáu rectifica y el profesoráu interín sí va cobrar mientres el branu. Una amuesa de que movilizase y lluchar ye imprescindible, de que sí se puede.

El próximu día 9, aules vacida y cais llenes

Manifestación n’Uviéu, 18:00 h. Salida dende RENFE