Fuelga en “El Cerrejón” la mina colombiana qu’unvía’l carbón a Asturies

Na mina más grande del mundu …qu’unvia carbón al puertu de Xixón, col qu’especula la Goldman Sachs.. tres delles selmanes de tires y afloxes, y votación n’asamblea d’el trabayadores, con amenaces de muerte a los dirixentes sindicales y les sos families, empieza la fuelga..
A les 3 de la tarde d’esti xueves 7 de febreru fíxose efectiva la hora cero de la fuelga n’El Cerrejón, depués d’un llargu procesu de negociaciones en que les partes nun pudieron ponese d’alcuerdu en redol al pliego petitoriu presentáu por Sintracarbón.
Per primer vegada en 22 años, Sintracarbón vese precisáu a paralizar los llabores d’esplotación minera nesta mina, la más grande del mundu a cielu abiertu, propiedá de les multinacionales Xstrata-Glencore, AngloAmerican y BHP Billiton.
Tamién, per primer vegada en 22 años, Sintracarbón vese precisáu a paralizar los llabores d’esplotación minera na mina Cerrejón, operada por Carbones del Cerrejón Limited, compañía concesionaria de la esplotación del carbón colombiano nel departamentu de La Guajira.
El cese d’actividaes, qu’acovez a cerca de 12 mil trabayadores ente directos y subcontrataos, empecipióse’l xueves 7 de febreru a les 3 de la tarde, depués de que la Comisión Negociadora del sindicatu recibiera la postrera propuesta de la empresa, qu’una vegada más nun satisfixo les aspiraciones d’el trabayadores.

Dende’l 29 de noviembre pasáu, cuando Sintracarbón apurrió’l so pliegu de pidimientos, esta organización sindical buscó que Carbones del Cerrejón, propiedá de les multinacionales Xstrata-Glencore, AngloAmerican y BHP Billiton, reconoza la xusticia, equidad y llexitimidá de los sos pidimientos en materia de salú y riesgos profesionales, dignidá de los sos collaboradores, equidad con el trabayadores tercerizados, protección del mediu ambiente de La Guajira y respetu a les comunidaes de la rexón.

“Nel procesu de discutinios el negociadores facilitamos afaer los pidimientos económicos d’el trabayadores d’El Cerrejón a les realidaes de la mina carbonera más rentable del país y a les perspectives, pasaxeres, d’amenorgamientu del preciu internacional del carbón. Esta actitú nun atopó interlocución nuna compañía que se preparar a invertir $1.300 millones en tecnología pero nun quier aumentar siquier en 3% los sos actuales costos llaborales, que son del 6,5 % del total de los sos ingresos”, afirma nel so postreru comunicáu Sintracarbón.

Coles mesmes recordó que nes intenses negociaciones directes, la Comisión Negociadora del Sindicatu esforcióse porque la compañía reconociera les condiciones de los 700 trabayadores que sufren enfermedaes irreversibles por cuenta del so trabayu y arrenunciara a batalles llegales coles que busca evitar la reconocencia d’enfermedaes rellacionaes col trabayu d’esplotación del carbón y caltenimientu de la mina y los sos equipos, coles condiciones del trabayu y los desavenientes vehículos qu’utiliza pal tresporte de los obreros. Pero hasta agora Carbones del Cerrejón negar a aldericar y reconocer estos derechos constitucionales de los sos collaboradores.

“En cuenta de la tresparencia nun procesu de negociación que cumplimos ante la opinión pública con gran seriedá, en cuenta de la nuesa disposición de diálogu, en cuenta de la nuesa apertura a sostener alcuentros con voceros del Gobiernu Nacional, que nun tán ordenaos pola llei, los miembros de Sintracarbón atopemos cola campaña de desprestixu empecipiada pola compañía contra la Comisión Negociadora, colos sos enfotos de poner al Gobiernu al serviciu de los sos intereses y col desinterés por escuchar y atender les nueses xustes y humildes propuestes pa la negociación”, diz n’otru aparte’l citáu comunicáu.

Tamién afirma’l sindicatu qu’el trabayadores atoparon resistencia de la compañía a respetar les garantíes que-yos da la llei pa escoyer la EPS a la cual afiliase. Son obligaos a recibir la mala atención de Coomeva, empresa que nun invirtió na infraestructura de salú nin ufierta convenios respetuosos colos hospitales qu’atienden a esta comunidá trabayadora y les sos families.

El negociadores de Sintracarbón reclamaron coles mesmes el meyoramientu de les condiciones de trabayu pa los 7 mil trabayadores tercerizados, a quien se-yos nieguen derechos llaborales, atención digna en salú y la llibertá sindical. Refuguen l’argumentu de la empresa nel sentíu de qu’esti trabayadores nun cumplen llabores misionales. “Ellos son los nuesos compañeros n’actividaes d’esplotación, caltenimientu y coordinación minera”, afirma’l sindicatu.

D’otru llau, la empresa caltuvo callo ante los reclamos del sindicatu sobre’l ríu Ranchería. Nel procesu de negociación esíxese que’l plan d’espansión de la producción nun contemple la esviación d’esti ríu, l’únicu de La Guajira y del que dependen miles de persones. La tecnoloxía contemporanea dexa desenvolver métodos d’esplotación del carbón que nun destruyan la vida del ríu, la calidá ambiental de la rexón y la salú de les comunidaes.

“Quien llevemos la vocería de 3.780 trabayadores nesti procesu, sentímonos atayaos porque nun atopamos respuesta de la compañía a los nuesos pidimientos por que’l so programa de responsabilidá social efectivamente lo sía, sobremanera na relación coles comunidaes que son movíes de la zona d’esplotación minera y vense sometíes a perder les sos fontes d’ingresos y costumes”, afirma nel so comunicáu Sintracarbón.

“Cola seriedá que nos caracteriza, sobre la base de la nuesa trayectoria democrática, en virtú de la responsabilidá que’l pueblu colombianu reconoz-y a la nuesa organización sindical, declaramos el cese d’actividaes a partir de les 15:00 hores (3:00 pm) del día de güei. Confiamos en que’l Ministeriu de Trabayu ufierte a esta comunidá trabayadora les garantíes necesaries pa realizar esti derechu constitucional que nos cubrir como colombianos”, puntualiza Sintracarbón nel so comunicáu.