¿Peor imposible?

El currículu a la carta y la relixón de tratu preferente

La nueva estructura del currículu que propón el segundu borrador de la LOMCE basar nes nueves categoríes de les materies de los distintos niveles educativos: troncales y específiques.
La carga horaria del bloque trocal ta llindada inferiormente al 50 % pero non superiormente. El restu del horariu completar col bloque d’específiques. En primaria y la ESO, esi bloque ta formáu por Educación Física y Relixón/Valores (a escoyer) que tolos alumnos y alumnes van cursar, pola llingua oficial de la comunidá, si tien, y por otres materies que vamos llamar bloque específicu variable.
En Primaria nesi bloque variable atópase la enseñanza de la segunda llingua estranxera, la educación artística y otra materia que vamos llamar llibre (Ampliación d’instrumentales, Llingua asturiana o lo que se determine en cada autonomía/centro)
El currículu a la carta y la relixón de tratu preferente La nueva estructura del currículu que propon el segundu borrador de la LOMCE basar nes nueves categoríes de -yos materies de los distintos niveles educativos: troncales y específiques.
Na ESO, taría integráu en primer ciclu (1º, 2º y 3º) por Segunda Llingua estranxera, Cultura Clásica, Actividá empresarial, EPV, Música, Tecnoloxía, y materia llibre y nel segundu ciclu (4º) añedir Artes Escéniques, Cultura científica, Filosofía, TIC y Ampliación de Troncales.
La LOMCE garantiza la presencia nel currículu de namás una de les materies d’esti bloque variable, la incorporación d’otres materies adicionales y la carga horaria va quedar determinada pola alministración autonómica y/o pelos centros docentes. La carga horaria de la relixón va ser la equivalente a la media del bloque d’específiques.
Nel Bachilleratu’l bloque específicu variable ye una bolsa de materies troncales non cursaes, Segunda Llingua Estranxera, Analís Musical … y ¡relixón!. Nel bachilleratu LOMCE vamos poder ver a un alumnu o alumna duldando ente Relixón y Dibuxu Técnicu.
La LOMCE establez un mínimu de 2 materies d’esti bloque, les comunidaes y/o los centros podríen añedir hasta 3 más pero tamién podríen nun añedir.
La relixón ye una materia más n’igualdá de condiciones, nun s’evalúa nes reválides pero sí nes calificaciones finales d’etapa.
La nueva estructura curricular escuerre per una parte un tratu preferente de la relixón frente a les sos alternatives curriculares nuna clara concesión a la xerarquía de la Ilesia y per otra parte un diseñu flexible del Currículu demandáu pelos centros privaos. En comunidaes como la madrilana que yá anunciaben va tiempu la so intención de dexar currículu a los centros va suponer na práctica’l diseñu priváu del currículu. La eliminación de les enseñances, que cómo les artístiques, puedan ser consideraes inútiles dende un puntu de vista economicista de la educación, la segregación del alumnáu pela vía de la mal llamada “excelencia académica”. El gobiernu garantiza la enseñanza de la relixón en “los meyores condiciones” pero nun garantiza la presencia na enseñanza de determinaes árees de la conocencia.

Más privilexos a la enseñanza privada

A los cambeos del primer borrador hai qu’añedir nesti segundu l’ampliación del periodu de vixencia de los conciertos a un mínimu de 6 años nun claru blindaxe de los conciertos frente a los cambeos políticos. Amás oblígase a les CCAA a pagar la enseñanza privada a quien argumenten nun poder aportar a centros con enseñanza en castellán. Na programación de centros (Art 109) introduzse’l principiu d’economía y eficiencia nel usu de los recursos públicos a la d’establecer la planificación educativa nuna clara xustificación de la prioridá de los centros alcordaos frente a los públicos. Esto llegaliza les práctiques de delles comunidaes como la madrilana que llegaron al estremu de cerrar centros públicos dexando como única alternativa na localidá al centru concertáu.
En resume, el segundu borrador desenvuelve entá ye más la reforma ideolóxica y al serviciu del sector empresarial. Caltiénense los principios de la LOMCE: la segregación académica, social y de xéneru, les reválides, los itinerarios profesionales de la precarización, el retrocesu democráticu, la medría de l’autoridá del director, la contratación de personal de manera directa en centros de “acciones calidable”, etc. esaníciense los tresllaos forzosos de centru y cuerpu, suponemos por un cálculu posterior que-yos dexa efectuar reaxustar de plantiya vía colectivu interín ya impartición d’allegaos.
Paez que’l ministru siéntese fuerte, ye un toru bravu que se crecer col castigu”. Los sos bravuconadas namás demuestren lo contrario, que castigu tien pocu. Les movilizaciones anti – LOMCE tienen que MEDRAR, hai que baltar esa llei y con ella al ministru que la firma.

STOP LLEI WERT